Centrul de Zi Galați & Centrul de Consiliere și Sprijin Pechea

În Centrul de Zi din Galați și în Centrul de Consilier și Sprijin Pechea, 50 de copii de școală primară și gimnaziu, care provin din familii în dificultate, sunt sprijiniți să rămână la școală, ajutați să-și îmbunătățească rezultatele academice, participă la diferite activități de educație non-formală și sunt încurajați să-și dezvolte potențialul.

Aici copiii primesc în primul rând masa de prânz care, în multe dintre cazuri, este din păcate singura masă serioasă de care au parte.

Motivația noastră: copiii

„Da, am avut băieții care au beneficiat de ajutor din clasa a treia până în a cincea. Ambii au beneficiat de serviciile centrului, au fost ajutați la teme, la lecții. Eu ducându-mă la muncă, cu soțul, a fost de foarte mult ajutor. Au fost în tabere, în excursii. Cel mare era slăbuț la învățătură, acum a primit ajutor, este cu ajutorul lor la liceu. Chiar anul trecut a insistat să meargă la un liceu la Galați, dar a rămas în Pechea, a intrat cu 9,70 la liceu.” (Părintele unui copil beneficiar)

„În fiecare an eram ajutați cu rechizite, veneau în vizite la noi la domiciliu să vadă dacă s-au mai îmbunătățit lucrurile. Aveam ședințe, ne întâlneam la centru, discutam despre copii… ce este de făcut cu situația lor. Eu chiar am dat și sfaturi unor mămici să meargă acolo, fiindcă și mie mi-a recomandat altcineva, pentru copiii care nu se descurcau singuri la învățătură.” (Părintele unui copil beneficiar)

Cum îi sprijinim pe copiii din centrele educaționale

Copiii cu risc de abandon școlar, care întâmpină dificultăți în procesul educativ sau care sunt marginalizați în mediul școlar, beneficiază în cadrul centrelor de activități pentru integrarea și reintegrarea socială și școlară. Copiii sunt sprijiniți zilnic/săptămânal în vederea pregătirii lecțiilor, participă la activități educative și creative de petrecere a timpului liber (de exemplu, lecții de limba engleză, de utilizare a calculatorului, ateliere de artă, sesiuni de cultură generală). Progresul educațional al copiilor este monitorizat prin vizite la școlile unde aceștia sunt înscriși și prin colaborarea îndeaproape cu învățătorii, respectiv profesorii și diriginți. Întâlnirile periodice cu cadrele didactice sunt utile pentru ajustarea intervenției în funcție de nevoi.

Copiii beneficiază și de servicii de consiliere psihologică și de orientare școlară (individuală și în grup). Sunt abordate teme precum autocunoașterea, imaginea de sine, adaptarea și integrarea socială, reușita școlară, crizele de dezvoltare, gestionarea situațiilor de criză, rezolvarea și depășirea conflictelor, însușirea de tehnici de învățare eficientă, etc. Atât în consilierea psihologică individuală, cât și în cea de grup, sunt utilizate modalități de lucru în acord cu nivelul lor de dezvoltare (de exemplu, prin joc, desen, modelaj, povești, joc de rol, drama-terapie).

Prin activitățile desfășurate în cadrul celor două centre, Fundația Inimă de Copil își propune sprijinirea și consilierea copiilor din familii aflate în situație de risc social, cu scopul de a preveni abandonul școlar și familial și de a contracara factorii negativi care pun în pericol șansele de integrare socială și de dezvoltare ale copiilor.

Rezultate și lecții învățate

  • A crescut interesul copiilor pentru continuarea educației.
  • Au fost îmbunătățite situațiile școlare ale beneficiarilor.
  • A fost dezvoltată atenția acestora și interesul pentru activități educaționale.
  • A fost asigurată o mai bună legătură cu cadrele didactice.
  • A crescut interesului părinților pentru continuarea educației copiilor lor.
  • Au fost eliminate situațiile de risc social pentru copil și familie.
  • A fost asigurat sprijin material și emoțional pentru copii și familiile lor. Beneficiarii și familiile lor au fost implicate activ în realizarea serviciului.
  • A fost crescută stima de sine, au fost anulate tendințele de izolare socială și a fost redobândită încrederea în propriile forțe.
  • Relațiile intrafamiliale și interpersonale au fost îmbunătățite ca urmare a consilierii psihosociale.
  • Serviciul a fost îmbunătățit continuu în urma analizelor, evaluărilor periodice și a sugestiilor și propunerilor beneficiarilor sau a altor actori implicați. 

 

Copiii din mediii dezavantajate pot recupera decalajele educaționale dacă beneficiază de sprijin adecvat.

Pentru reușita intervenției este nevoie de o abordare integrată și de implicarea familiei. Este necesară asigurarea unui echilibru emoțional pentru succes în procesul educativ.

În noul context pandemic, sunt necesare eforturi de adaptare la mediul online și de digitalizare, atât privind tehnicile de lucru, cât și echipamentele.

 

Cifre* de impact de la centrele noastre

*Cifre colectate în perioada 2016 – 2020

Ore de meditații online

Ședințe de terapie pentru copii

Ore de recuperare școlară

Povești din lumea inimilor de copil 

Misiunea noastră

Sărăcia nu ar trebui să fie o barieră în calea succesului. Inimă de Copil ajută copiii, părinții și comunitățile în situație de risc cu suport medical, educațional, emoțional și economic. Împreună transformăm inegalitățile în oportunități egale, creând comunități mai puternice, bazate pe incluziune. Facem acest lucru de 25 de ani în cea mai săracă zonă a României, sud-estul țării, în Galați, Brăila, Vrancea și Vaslui.

Viziunea noastră

Când familiile prosperă, comunitățile înfloresc. Inima de Copil își dorește o Românie unde barierele in educație, sănătate, starea de bine emoțională precum și participarea la activitățile societății civile să fie depășite, permițând tuturor să își urmeze visurile cu aceeași îndrăzneală și speranță.

Fii parte și tu din lumea inimilor de copii! Înscrie-te la newsletter-ul nostru.

Lună de lună trimitem povești și vești de bine! 

Sari la conținut